NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE - GŁÓWNY KSIĘGOWY
KIEROWNIK OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
W UJEŹDZIE
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
GŁÓWNY KSIĘGOWY W REFERACIE KSIĘGOWOŚCI
w wymiarze 1/1 etatu
- Nazwa i adres jednostki:
Ośrodek Pomocy Społecznej
Sławięcicka 19
147-143 Ujazd
- Określenie stanowiska urzędniczego:
Główny Księgowy
- Określenie wymagań niezbędnych: (formalnych)
Osoba ubiegająca się o stanowisko głównego księgowego powinna spełnić zgodnie z art. 54 ust. 2 Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych /Dz. z 2009r. Nr 157, poz. 1240/ następujące niezbędne wymagania:
- posiadanie obywatelstwo państwa polskiego, kraju Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, bądź innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- Niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe.
- Niekaralność za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
- posiadanie stanu zdrowia pozwalające na zatrudnienie na kierowniczym stanowisku urzędniczym;
- brak orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
- Nieposzlakowana opinia;
- znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
- Spełnienie przynajmniej jeden z poniższych punktów dotyczących wykształcenia;
- ukończył/ła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada, co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości;
- ukończył/ła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości.
IV. Wymagania dodatkowe: (będące przedmiotem oceny)
- Posiadanie doświadczenia w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej i księgowości w jednostkach organizacyjnych sektora finansów publicznych- w tym doświadczenie na stanowisku księgowego jednostki budżetowej lub zakładu budżetowego lub pracownik działu księgowo-finansowego jednostki pomocy społecznej:
- Znajomość przepisów:
- Ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego
- Ustawa o pracownikach samorządowych z aktami wykonawczymi do tej ustawy
- Ustawa o finansach publicznych wraz z aktami wykonawczymi do tej ustawy
- Ustawa od podatku od towaru i usług
- Ustawa o pracowniczych planach kapitałowych
- Ustawa o ordynacji podatkowej
- Ustawa o rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej
- Ustawa o podatku dochodowego od osób fizycznych
- Ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych
- Ustawa o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych
- Ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
- Kodeks pracy
- Ustawa o pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
- Posiadanie umiejętności sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia.
- Znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych.
- Biegła obsługa komputera, arkusza kalkulacyjnego, programów księgowych oraz urządzeń biurowych. Umiejętność obsługi programów finansowo – księgowych FIRMY TENSOFT, program Płatnik oraz Cesarz ( program sprawozdawczy).
- Wysoka kultura osobista
- Umiejętność pracy w stresie i pod presją czasu
- Umiejętność organizacji pracy własnej
- Odpowiedzialność, obowiązkowość
10.Komunikatywność, cierpliwość empatia, umiejętność pracy w zespole, łatwość nawiązywania kontaktów
V. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Prowadzenie ksiąg rachunkowych przy użyciu komputera i profesjonalnych programów, w sposób zapewniający:
- Właściwy przebieg operacji gospodarczych i finansowych pod kątem ich zgodności z planem finansowym i zaangażowaniem
- Ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostki
- Ochronę danych przed niedozwolonymi zmianami, uszkodzeniem lub nieupoważnionym rozpowszechnianiem.
- Kwalifikowanie dokumentów do ujęcia w ewidencji księgowej zgodnie z klasyfikacją budżetową.
- Dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych, poprzez złożenie podpisu obok pracownika właściwego rzeczowo.
- Kwalifikowanie dokumentów do ujęcia w ewidencji księgowej – dekretacja dowodów księgowych z wyłączeniem wyciągów bankowych , zgodnie z zakładowym planem kont.
- Nadzór nad prowadzeniem rachunkowości jednostki zgodnie z określonymi ustawą zasadami rachunkowości, polegające na sporządzeniu, przyjmowaniu, obiegu, archiwizowaniu i kontroli dokumentów w sposób zapewniający:
- nadzór nad właściwym przebiegiem operacji gospodarczych i finansowych pod kątem ich zgodności z planem finansowym i zaangażowaniem oraz ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostki
- nadzorowanie prac związanych z rachunkowością, wykonywanych przez pracowników księgowości w Ośrodku
- nadzór nad bieżącym i rzetelnym prowadzaniem księgowości oraz terminowe sporządzanie okresowych analiz, w sposób umożliwiający przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych
- sporządzanie sprawozdań z dochodów i wydatków jednostki, z dokładnością do rozdziału i paragrafu oraz bilansu rocznego
- terminowe i prawidłowe rozliczanie osób materialnie odpowiedzialnych za powierzone w jednostce mienie
- wyceną aktywów i pasywów, rzetelne ustalenie wyniku finansowego z zachowaniem przepisów o rachunkowości, sprawozdawczości i finansów publicznych
- prowadzenie ksiąg rachunkowych przy użyciu komputera i profesjonalnych programów w sposób zapewniający ochronę danych przed niedozwolonymi zmianami, uszkodzeniem lub nieupoważnionym rozpowszechnianiem.
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji jednostki, w sposób zapewniający:
- Prawidłowość umów zawieranych przez jednostki pod względem finansowym,
- Przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
- Rzetelne uzgadnianie sald, terminowe ściąganie należności i dochodzenie roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,
- Prawidłowy obieg dokumentów i dyspozycji rodzących konkretne skutki finansowo-ekonomiczne,
- Dokonywanie comiesięcznego zapotrzebowania na środki finansowe oraz bieżące monitorowanie z rocznym planem wydatków
- Dokumentowanie wszelkich odpłatnych czynności jednostki podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług
- Prowadzenie ewidencji sprzedaży VAT
- Comiesięczne przygotowywanie deklaracji VAT i wydruków kont księgowych w zakresie rozliczanego podatku.
- Opracowywanie wspólnie z kierownikiem jednostki, planów dochodów i wydatków, sprawozdań z wykonywania budżetu, sporządzanie sprawozdań z wykonywania planu finansowego tej jednostki oraz analiz okresowych z wykorzystania środków i prognozowanych zmian w roku budżetowym, fachowe doradztwo, instruktaż w zakresie planowania, szczególnie w przygotowywaniu niezbędnych danych do sporządzania wniosku budżetowego do projektu planu finansowego. W tym zakresie jest Pan/Pani zobowiązany/a do znajomości przepisów, do systematycznego szkolenia i wdrażania się w aktualnie obowiązujące przepisy zarówno w zakresie spraw budżetowych jak i merytorycznych stanowiących podstawę realizacji dyspozycji finansowych.
- Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez kierownika jednostki dotyczących prowadzenia rachunkowości, zakładowego planu kont dla danej jednostki, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji, rozliczenia osób materialnie odpowiedzialnych i innych procedur wynikających z konieczności właściwego funkcjonowania jednostki.
- Nadzór i kontrola naliczania wynagrodzeń zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
- Kontrola pod względem formalno-rachunkowym:
- List płac
- Rachunków z tytułu umów cywilnoprawnych
- List składek ZUS od świadczeniobiorców
- Nadzór i kontrola zawierania oraz realizacji umów z zakresu Prawa Pracy i umów cywilnoprawnych.
VI. informacja o warunkach pracy na stanowisku
- Praca w budynku ul. Sławięcicka 19 47-143 Ujazd
- Stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze przez co najmniej połowę wymiaru czasu pracy
- Obsługa urządzeń biurowych
- Praca w Ośrodku Pomocy Społecznej w budynku Urzędu Miasta i Gminy ul. Sławięcicka 19 47-143 Ujazd wyposażonym w windę, posiadającym sanitariaty dostosowane dla osób niepełnosprawnych
- Praca pod presją czasu, wymaga dużej odporności na stres i umiejętność podejmowania decyzji
VII. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze jest niższy niż 6%
VIII. Wymagane dokumenty
- Życiorys (CV) zawierające oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do realizacji procesu rekrutacji podpisany własnoręcznie
- List motywacyjny podpisany własnoręcznie
- Kserokopie dokumentów potwierdzających zdobyte wykształcenie, poświadczone przez kandydata za zgodnością z orginałem
- Kserokopie świadectw pracy ( jeśli takie posiada) poświadczone przez kandydata za zgodnością z orginałem lub oświadczenie kandydata w przypadku kontynuacji zatrudnienia
- Kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, posiadanych uprawnieniach (jeśli takie posiada) poświadczone przez kandydata za zgodnością z orginałem
- Oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
- Oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych
- Oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie pozostawać w innym stosunku pracy, stanowiącym przeszkodę w wykonywaniu obowiązków służbowych w wymiarze jednego etatu
- Oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie kandydata o nieposzlakowanej opinii
- Inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach
- Oświadczenie o stanie zdrowia.
- Oświadczenie o wyrażaniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy w zakresie niezbędnym do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE( ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) – zwanego dalej RODO oraz ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. u. z 202 r. Nr 101, poz.026 z późn. zm.) oraz Ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych /Dz. U. z 2008 r. Nr 223, poz. 1458/
- Oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dla kandydatów biorących udział w naborze na wolne stanowisko urzędnicze w Ośrodku pomocy Społecznej w Ujeździe według poniższego wzoru
,, Oświadczam, że zapoznałam/łem się z ,,Klauzulą informacyjną dla kandydatów biorących udział w naborze na wolne stanowisko urzędnicze w Ośrodku Pomocy Społecznej w Ujeździe” z datą i własnoręcznym podpisem kandydata.
Kserokopie dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w sytuacji gdy kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, poświadczone przez kandydata za zgodnością z orginałem
Kserokopie dokumentów poświadczające znajomość języka polskiego ( dotyczy obywateli UE) poświadczone przez kandydata za zgodnością z orginałem
Niezłożenie jakichkolwiek z dokumentów wymienionych w pkt VII skutkować będzie odrzuceniem oferty kandydata
IX. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem”
,,Nabór na wolne stanowisko urzędnicze - Główny księgowy w Referacie Księgowości”, w terminie w terminie od 17.05.2024r. do dnia 03.06.2024r. do godziny 10.00 pod adresem Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Sławięcicka 19 47-143 Ujazd lub przesłać ( decyduje data wpływu do Ośrodka Pomocy Społecznej w Ujeździe).
Aplikacje, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
X. Kandydaci, którzy spełniają wymagania formalne i zostaną dopuszczeni do dalszego etapu konkursu zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie i miejscu przeprowadzenia drugiego etapu naboru, na który składa się rozmowa kwalifikacyjna.
XI. Z regulaminem naboru można zapoznać się w Ośrodku Pomocy Społecznej w Ujeździe, ul. Sławięcicka 19 47-143 Ujazd oraz na stronie: Biuletynu Informacji Publicznej www.opsujazd.pl. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 77 463 70 47
XII. Informacja o wyniku naboru niezwłocznie zostanie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Ośrodku Pomocy Społecznej w Ujeździe.